Servicekontoret tar over butikken når de ansatte reiser

Foto: Jan Petter Svendal

– Vi har forberedt noen overraskelser, så de på kontoret skal få kjørt seg!

Følg NyttiOs.no på Facebook og få oppdateringer i din feed.

I fjor ble butikken kåret til «Årets butikk» i SPAR-kjeden og nå skal premien innkasseres. 

– Premien var en pengesum som vi skal bruke på å reise til København. Hele 18 hardtarbeidende ansatte fra butikken blir med, og etter noen tøffe år med korona og strømkrise, så har de fortjent det noe så innmari, sier kjøpmann ved SPAR Nore Neset, Siv Grindevoll i en pressemelding fra kjeden.

For at alle ansatte ved butikken skal ha mulighet til å bli med på turen, har det blitt en tradisjon at servicekontoret tar over butikken i to dager. Kjededirektør i SPAR, Ole Christian Fjeldheim, gleder seg til at en stor gjeng fra servicekontoret skal ha SPAR Nore Neset som arbeidsplass 10.-11. mai. 

–  Dette er en tradisjon jeg og hele servicekontoret setter stor pris på. Det å komme seg ut fra kontoret og jobbe noen dager ute i butikk er både lærerikt og morsomt. Og butikken trenger ikke å bekymre seg, vi lover å ta svært godt vare på den, selv om vi nok må løpe litt, forsikrer Fjeldheim. 

Kjøpmannen ved SPAR Nore Neset har bedt kundene komme med noen ekstra utfordringer til de som jobber i butikken akkurat den dagen. Dette for å gi de ansatte på servicekontoret litt å bryne seg på.

– Men vi har forberedt oss godt, og er ikke redd for å reise og overlate «babyen» vår til andre. Butikken er i de beste hender, det er heldigvis mange på servicekontoret som har butikkerfaring. Men jeg tror de skal få kjørt seg skikkelig, vi har nemlig lagt opp til noen overraskelser, smiler Siv.