Stiller melkekartongen til disposisjon for fortellinger

Ved å gi bort en plass på melkekartongen ønsker Q-Meieriene å dele de mange gode fortellingene som skapes akkurat nå.


Få nyhetsoppdateringer fra NyttiOs på Facebook!

– Vi bruker som regel denne flaten til å synliggjøre vårt eget arbeid. For eksempel hvordan vi jobber for å bli klimapositiv. Nå gir vi denne plassen til å heie frem virksomheter som tør å satse på nye områder, eller som trenger drahjelp til å starte opp igjen etter koronakrisen. I en krevende tid er det godt å se til noe positivt, sier Q-sjef Bent Myrdahl, og legger til:

– Når samfunnet åpner igjen vil mye være annerledes, men de gode fortellingene og idéene vil bestå. Vi ønsker å inspirere ved å dele disse historiene på våre melkekartonger, sier Myrdahl.

Tid for å heie hverandre frem
Q-Meieriene har involvert forbrukerne i å nominere sine kandidater. Etter planen skal flere utvalgte saker pryde melkekartongen fra august.

– Vi har fått inn flere gode forslag. Alt fra den lille kaféen på hjørnet, til store nasjonale organisasjoner. Vi må vise at vi ser dem som tør å ta sats i en tid der alt er litt ekstra vanskelig. Da er det gull verdt at vi får bidrag fra engasjerte forbrukere, sier produktsjef Sandra Gjester Hoel.

Gode historier rundt kjøkkenbordet
De utvalgte sakene vil bli synlig på millioner av melkekartonger, og vil få en sentral tilstedeværelse på kjøkkenbord i norske hjem.

– Nå opplever mange at de må nullstille og trykke på reset-knappen. Vi ønsker å bruke kartongen til å fortelle historier som har et positivt og inspirerende budskap – som også er relevante for forbrukerne i den tiden vi er inne i, avslutter Myrdahl.