Flytebrygge sperrer for båt

ta-inn-hele-skjermen-12-12-2016-083525Båteier fortviler etter at en drivende flytebrygge ble slept inn i Naustvågen og fortøyd foran naustet hans.

 

Av: Jan Petter Svendal NyttiOs på Facebook!

En 6-7 meter lang flytebrygge ble torsdag meldt drivende i sjøen i innseilingen til Halhjem. Brannvesenet fikk oppgaven med å få sikret bryggen.

Bryggen drev inn mot Naustvågen og brannvesenet fikk tauet den inn til land og sikret den. (Eier av bryggen kan ta kontakt med brannvesenet på telefon 915 68 590).

Men ikke alle er like fornøyd med at bryggen ble sikret til land. Nå ligger den nemlig foran et naust, slik at båteier ikke kommer seg ut og inn med båten.

– Os brann og redning gjorde sikkert en god jobb, men for min del så har de fortøyd bryggen utenfor mitt naust, slik at jeg ikke kommer ut med båten min. Dette er svært irriterende og utrolig lite profft av en etat å ikke meddele grunneier om situasjonen, sier eieren av naustet til NyttiOs.com.

– Bryggen kan fort skade min brygge og naustport, men først og fremst så ønsker jeg den fjernet umiddelbart.

Han hadde tenkt seg på sjøen søndag, men måtte avlyse den turen da han ikke kom ut med båten.

Brannvesenet flyttet den
Når NyttiOs.com tar kontakt med brannvesenet, så skjønner de med en gang problemet og vil ta tak.

– Vi sikret bryggen så den ikke skulle drive rundt igjen. Jeg ser problemet, og vi skal selvsagt få flytte den, slik at den ikke er til hinder for noen, sier varabrannsjef Arne Monsen.

Bare 10 minutter etter vi snakket med Monsen, ringer han tilbake og melder at bryggen er flyttet.

Bryggen var flytende da brannvesenet tok hånd om den, men ligger nå delvis nedsunket.

– Den har nok vridd seg og sunket ned i løpet av helgen, sier Monsen.

Hvem er eier?
Som nevnt ble bryggen funnet drivende på Halhjem da brannvesenet tok hånd om den, men de kjenner ikke til hvem som eier den.

– Eier kan ta kontakt med oss på telefon 915 68 590.

mms_img1116967915
Foto: Os brannvesen